Obchodní podmínky internetového obchodu iSlim.cz

PROVOZOVATEL E-SHOPU:

iSlim Diet s.r.o.
IČO: 03661342
se sídlem Palackého třída 3048/124, Brno 612 00
obchodní společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v
Brně, spisová značka C 86063/KSBR
(dále jen jako „Prodávající“) Kontakt: tel.: 724 773 103 e-mail: info@ketosis.cz

1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

Prodávající provozuje internetový obchod s dietními programy a produkty na adrese www.islim.cz (dále jen jako „E-shop“). Prodávající nabízí jídelníčky na míru, poradenství v oblasti zdravé výživy, dietní programy, dietní potraviny a doplňkový sortiment v rámci svého předmětu činnosti, kterým je výroba, obchod a služby. Užívání E-shopu, koupě nabízeného zboží na E-shopu, včetně souvisejících smluvních ujednáních mezi Prodávajícím na jedné straně a kupujícím na straně druhé se řídí ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

2. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY

Zboží je kupujícím objednáno vyplněním a odesláním objednávkového formuláře na webovém rozhraní E-shopu. Prodávající je povinen v objednávkovém formuláři uvádět zejména informace o: zboží, ceně, způsobu, jakým bude kupní cena uhrazena, údaj o druhu doručení zboží a informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále jen jako „Objednávka“). Kupující má možnost kdykoli během práce s Objednávkou měnit a kontrolovat zadané údaje, přičemž kupující se může mezi jednotlivými kroky Objednávky pohybovat prostřednictvím tlačítek „Zpět“ a „Pokračovat“. Objednávka je Prodávajícímu odeslána až v okamžiku zvolení tlačítka „Odeslat objednávku“. Prodávající neověřuje údaje uvedené v Objednávce, tedy je považuje za pravdivé a přesné. Prodávající bez zbytečného odkladu potvrdí kupujícímu, že obdržel Objednávku, a to formou zaslání potvrzujícího e-mailu, který kupující uvedl do Objednávky nebo registroval ve svém uživatelském účtu. Prodávající si vyhrazuje právo kontaktovat kupujícího pro potřeby dodatečného potvrzení Objednávky nebo zjištění chybějících informací pro kompletaci Objednávky. Kupní smlouva je mezi Prodávajícím a kupujícím uzavřena okamžikem doručením potvrzení o přijetí Objednávky Prodávajícím kupujícímu podle těchto Obchodních podmínek. Zboží bude kupujícímu dodáno nejpozději do 30 dnů od uzavření kupní smlouvy. Prodávající si vyhrazuje právo na odstoupení od kupní smlouvy v případě, že objednané zboží nebude na skladu a ani nebude naskladněno do 30 dnů od uzavření kupní smlouvy. V takovém případě má kupující nárok na vrácení kupní ceny podle těchto Obchodních podmínek. Kupující bere odesláním Objednávky na vědomí, že informace na webovém rozhraní nenahrazují odborný lékařský posudek. Kupující bere na vědomí, že zdravotní stav je vhodné konzultovat s lékařem před započetím diety. Za toto nepřebírá Prodávající odpovědnost. Kupující bere odesláním Objednávky na vědomí, že dieta není vhodná pro: děti ani mladistvé, pro těhotné či kojící matky, pacienty trpícími onemocněním jater a ledvin, metabolickými onemocněními (např. dna, ateroskleróza, fenylketonurie a další), cukrovkou 1. a 2. typu, srdečními onemocněními, poruchami krevní srážlivosti, žlučníkovými kameny, mentální anorexií, bulimií, alergiky na některou složku dietního přípravku, které jsou uvedeny v detailech produktů v E-shopu a na obalech.

3. UŽIVATELSKÝ ÚČET

Kupující má po provedení registrace přístup do uživatelského rozhraní, ve kterém může provádět objednávání zboží. Kupující může zboží objednávat také bez registrace přímo prostřednictvím rozhraní E-shopu. Kupující má povinnost při registraci v E-shopu uvádět pravdivé a správné údaje, včetně osobních údajů. Kupující má povinnost aktualizovat své osobní údaje v uživatelském rozhraní v případě, že nastane jejich změna. Prodávající za správnost osobních údajů kupujícího neodpovídá a považuje je za správné. Uživatelský účet každého kupujícího je zabezpečen uživatelským jménem a heslem, které si kupující sám zvolí. Kupující má povinnost nesdělovat své uživatelské jméno a heslo jiným osobám, ani jim neumožňovat užívání svého uživatelského účtu. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být přístupný nepřetržitě, zejména v případech, kdy Prodávající provádí nutnou údržbu hardwarového a softwarového systému a vybavení Prodávajícího, toto se vztahuje i na práva údržby systému třetími osobami.  

4. PLATBA ZA ZBOŽÍ A DOPRAVA

Kupní cenu může kupující uhradit následujícími způsoby: dobírkou, on-line platbou kartou, bankovním převodem. V případě hotovostní úhrady (dobírka) je kupní cena splatná v okamžiku převzetí zboží. V případě bezhotovostní úhrady je kupní cena splatná do 5 dnů od objednání zboží. Prodávající si vyhrazuje právo k jednotlivým způsobům platby uvést a požadovat za ně po kupujícím příplatek na náklady spojené s takovým způsobem platby. Případné slevy nebo bonusy nelze kumulovat. Kupující může zvolit způsob dopravy, kterým je: doručení Českou poštou (Balík do ruky, balík na poštu, balík do balíkovny), doručení kurýrní službou GEIS, doručení prostřednictvím firmy Zásilkovna Prodávající si vyhrazuje právo na určení nákladů spojených s balením a dopravou, které u jednotlivých způsobů doručení diferenciuje v objednávkovém formuláři na E-shopu tak, aby s nimi byl kupující vždy obeznámen. Náklady spojené s dopravou a balením v případě objednávky nad 1.500,- Kč nese Prodávající. Kupující je s tímto obeznámen při tvorbě Objednávky v kroku Doprava a platba.  Uvedené informace platí pouze v případě platby a doručování na území České republiky. V případě doručování do zahraničí si Prodávající vyhrazuje právo připočíst ke kupní ceně náklady ve skutečné výši odpovídající zasílání zboží do zahraničí podle aktuálních ceníků jednotlivých poskytovatelů poštovních a zasilatelských služeb.   Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad, tj. fakturu na objednané zboží, a zašle ji kupujícímu na email po obdržení platby. Dodá-li Prodávající zásilku se zbožím na místo určené kupujícím, je kupující povinen věc převzít.  Nepřevzetím zásilky se zbožím může dojít k porušení povinnosti ze strany kupujícího. V případě porušení povinnosti je Prodávající oprávněn požadovat náhradu škody, která mu nepřevzetím zásilky se zbožím vznikla. V případě, že kupující nepřevezme zboží v místě určeném kupujícím a zásilka obsahující zboží je v důsledku nevyzvednutí kupujícím následně vrácena Prodávajícímu, je Prodávající oprávněn odstoupit od smlouvy, a to v případě, že ani v dodatečné lhůtě čtrnácti dnů od vrácení zásilky obsahující zboží Prodávajícímu kupující nepožádá Prodávajícího o opětovné zaslání zboží. V případě, že bude zboží opětovně zasláno na žádost kupujícího na místo určené kupujícím, je kupující při této opětovné žádosti o doručení povinen uhradit poštovné a balné. V případě, že kupující – spotřebitel nepřevezme zboží, jdou náklady na poštovné a balení za kupujícím. V případě opakovaného, nejméně trojího nepřevzetí zboží si Prodávající vyhrazuje právo neuzavřít s kupujícím další kupní smlouvu. Při převzetí zboží má kupující povinnost zkontrolovat, zda obaly zboží nejsou porušeny, a jakékoliv případné porušení musí kupující ihned nahlásit přepravci a Prodávajícímu. Kupující bere na vědomí, že fotografie dietních programů, fází dietních programů a jednotlivých jídel jsou ilustrační.

7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

Prodávající odpovídá kupujícímu za bezvadnost zboží při jeho odeslání. Prodávající prohlašuje, že: zboží má vlastnosti, které jsou uvedeny v popisu produktu, se zboží hodí k účelu, ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá, je zboží v odpovídajícím množství, nebo hmotnosti, a vyhovuje požadavkům právních předpisů, Kupující může uplatnit právo z vady na zboží do 24 měsíců od převzetí zboží. Právo z vadného plnění však kupující musí uplatnit bez zbytečného odkladu poté, co vada vyšla najevo. Pokud kupující právo z vadného plnění neuplatní ihned poté, co vada vyšla najevo, neodpovídá Prodávající za zvětšení rozsahu poškození, pokud kupující zboží užívá i přes to, že o vadě ví. Pokud se vada na zboží projeví do 6 měsíců od jeho převzetí, má se za to, že zboží mělo vadu již při převzetí. Pokud kupující uplatní právo z vadného zboží oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného zboží po dobu, po kterou kupující nemůže zboží užívat. Lhůta pro uplatnění práva z vadného plnění neodpovídá životnosti zboží. Tato je stanovena zvlášť a na této lhůtě nezávisle. Pokud zboží při převzetí kupujícím neodpovídá vlastnostem uvedeným v těchto obchodních podmínkách, má kupující právo na dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k jejich povaze nepřiměřené. Pokud se vada týká pouze součásti zboží, může kupující požadovat pouze výměnu takové součásti. Pokud výměna součásti není možná, může kupující odstoupit od kupní smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny v celé výši. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Jestliže kupující od kupní smlouvy neodstoupí nebo neuplatní právo na dodání nového zboží bez vad, právo na výměnu jeho součásti nebo na opravu, má právo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny. Právo na přiměřenou slevu má kupující i v tom případě, když mu Prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, a dále taky v případě že Prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době, nebo pokud by zjednání nápravy kupujícímu působilo značné obtíže. Vada je považována za podstatné porušení smlouvy v tom případě, kdy by kupující kupní smlouvu neuzavřel, pokud by o ní při uzavírání kupní smlouvy věděl. V ostatních případech se jedná o nepodstatnou vadu. Pokud je vada podstatným porušením smlouvy, zakládá právo kupujícího dle jeho volby na dodání nové věci, opravu zboží, přiměřenou slevu z ceny zboží nebo na odstoupení od kupní smlouvy včetně práva na vrácení kupní ceny v plné výši. Pokud je vada nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo na přiměřenou slevu. Pokud kupující nemůže věc řádně užívat pro opakující se výskyt vady po uplatnění vady nebo pro větší počet vad, má kupující bez ohledu na charakter vady právo na dodání nové bezvadné věci, výměnu vadné součásti, slevu z ceny nebo odstoupení od smlouvy. Prodávající neodpovídá za vadu na zboží, pokud: vada byla na zboží již v době převzetí a zboží se prodávalo jako poškozené se slevou právě kvůli takové vadě, vada vznikla v důsledku nesprávného zacházení kupujícího se zbožím, zejména nesprávným užíváním, skladováním nebo poškozením kupujícím, vada vznikla na věci v důsledku běžného opotřebení, např. uplynutím životnosti, vada vznikla v důsledku vnějšího vlivu, jenž Prodávající nemohl ovlivnit. Kupující má právo uplatnit reklamaci zboží po předchozí telefonické domluvě na adrese uvedené v záhlaví těchto obchodních podmínek. 7.16.    Reklamaci zboží posoudí Prodávající ihned, případně ve složitějších případech do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná pro odborné posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající s kupujícím nedohodnou na delší lhůtě. Pokud Prodávající nevyřídí reklamaci v rámci reklamační lhůty, a pokud se s kupujícím nedomluvil na delší lhůtě, porušil tím smlouvu podstatným způsobem a kupující má právo od smlouvy odstoupit. Kupující není oprávněn měnit bez souhlasu Prodávajícího jednou zvolený způsob vyřízení reklamace mimo situaci, kdy jím zvolený způsob řešení nelze vůbec nebo včas uskutečnit. Prodávající vydá kupujícímu písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje. Dále potvrzení obsahuje informaci o datu a způsobu vyřízení reklamace, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Kupující má povinnost si reklamované zboží převzít do 30 dnů ode dne, kdy měla být reklamace nejpozději vyřízena. Marným uplynutí této lhůty zakládá oprávnění Prodávajícího účtovat si přiměřené náklady na uskladnění či zboží prodat na účet kupujícího, o čemž musí kupujícího předem vyrozumět a poskytnout mu dodatečnou lhůtu k vyzvednutí zboží. Prodávající je povinen v případě uznání reklamace kupujícímu vrátit kupní cenu. Kupní cena je kupujícímu vrácena do 30 dní od uznání reklamace nebo pouze formou bezhotovostní platby.

8. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Zásady zpracování osobních údajů upravuje samostatná stránka v zápatí webu.

9. USTANOVENÍ PRO SPOTŘEBITELE

Ustanovení tohoto článku se uplatní pouze v případě, že kupující vstupuje do smluvního vztahu s Prodávajícím výlučně jako spotřebitel, tj. člověk, který vůči Prodávajícímu vystupuje mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání. Kupující má právo odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů ode dne, kdy zboží převzal kupující nebo osoba jím určená (mimo osobu dopravce). Odstoupení od kupní smlouvy musí být Prodávajícímu zasláno v této lhůtě. Pokud bude odstoupení od kupní smlouvy odesláno po lhůtě 14 dnů od převzetí zboží, nemá právní účinky a kupní smlouva je dále účinná. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zaslat Prodávajícímu prostřednictvím e-mailu na elektronickou adresu Prodávajícího nebo fyzicky prostřednictvím pošty na adresu Prodávajícího uvedenou na začátku těchto Obchodních podmínek. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít vzorový formulář poskytovaný Prodávajícím, jenž je přílohou těchto obchodních podmínek. Pokud kupující odstoupí od kupní smlouvy, musí Prodávajícímu vrátit zboží neprodleně, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy, které je účinné od doručení Prodávajícímu. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, vrátí mu Prodávající peněžní prostředky, jež od něj za danou Objednávku obdržel, včetně poštovného a balného, při předání zboží nebo jiným způsobem, který si kupující zvolí a který nebude zatěžovat Prodávajícího nepřiměřenými náklady. Kupující tímto uděluje souhlas se zasláním kupní ceny (a příslušenství) na bankovní účet, který Prodávajícímu sdělí v rámci odstoupení od smlouvy nebo na jeho dodatečnou výzvu. Prodávající je povinen vrátit kupní cenu (a příslušenství) bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení kupujícího. Prodávající však není povinen kupní cenu vrátit dříve, než mu bude zboží předáno. V případě odstoupení od smlouvy nese kupující náklady na navrácení zboží. Kupující bere na vědomí, že v případě odstoupení od kupní smlouvy je nutné vrátit zboží neotevřené, nepoškozené, tedy tak, aby zboží bylo schopné dalšího prodeje. V opačném případě bude kupujícímu vrácena kupní cena ponížena o snížení hodnoty zboží, kdy platí, že otevřené balení již není pro Prodávajícího dále schopné prodeje. Je-li společně se zbožím kupujícímu zaslán i dárek, došlo k uzavření darovací smlouvy mezi Prodávajícím a kupujícím s rozvazovací podmínkou. Pokud dojde k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva týkající se takového dárku účinnosti a kupující má povinnost vrátit dárek spolu se zbožím. Kupující má podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu plynoucího ze Smlouvy. V takovém případě je kupující oprávněn obrátit se na Českou obchodní inspekci, (Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, email: adr@coi.cz,web: adr.coi.cz). Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje výlučně na návrh kupujícího, a to v případě, že se spor nepodařilo s Prodávajícím vyřešit přímo. Návrh lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy kupující uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u Prodávajícího poprvé. Kupující má právo zahájit mimosoudní řešení sporu online prostřednictvím platformy ODR dostupné na webové stránce ec.europa.eu/consumers/odr/.

10. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

Kupující je povinen respektovat doporučené dávkování a způsob užívání, které je uvedeno na stránkách www.islim.cz v sekci vše o dietě. Odesláním objednávky stvrzuje kupující Prodávajícímu, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí. Prodávající si vyhrazuje právo jednostranně měnit obchodní podmínky. V případě, že kupující více než dvakrát nepřevzal zboží nebo více než dvakrát odstoupil od kupní smlouvy v období 6 měsíců, vyhrazuje si Prodávající právo neuzavřít s tímto subjektem další kupní smlouvu. Pokud smluvní vztah obsahuje mezinárodní prvek, pak si smluvní strany sjednávají, že rozhodným právem je právo České republiky. Smluvní strany si sjednaly, že spory budou řešit smírně. Nedojde-li ke smírnému vyřešení věci, pak si smluvní strany sjednaly, že k projednání sporů ze smluvního vztahu budou příslušné české soudy. Je-li nebo stane-li se některé ustanovení těchto podmínek neplatné či neúčinné, pak touto neplatností nebo neúčinností není dotčena platnost ostatních ustanovení. Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 1. 12. 2019. Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.